Stravování mladých sportovců: Hokejový bufet

V předchozích jedenácti dílech seriálu Stravování mladých sportovců MUDr. Marie Skalská podrobně popisovala jednotlivé složky potravy, jejich správné dávkování a jejich přínos pro lidský organismus. V posledním díle tak zbývá probrat už jen téma bufetů, které najdete na zimním stadionu.

To, jak důležité je mít pestrou a vyváženou stravu obsahující všechny živiny a vitamíny se MUDr. Marie Skalská zmiňovala snad ve všech předchozích dílech. Správně se stravovat by se dítě mělo nejenom před tréninkem, aby se na něj připravilo, ale i po něm, aby bylo naopak schopné tělu dodat energii, kterou spotřebovalo během tréninku nebo zápasu.

Mnoho rodičů v tomto ohledu spoléhá na bufet, který je na zimním stadionu a ve kterém přece vždycky bude něco k jídlu. K jídlu v něm jistě najdete spoustu věcí, o jejich vhodnosti jako zdroji energie a živin po tréninku už si ale tak jistí být nemůžete. „Platí sice, že je po tréninku lepší sníst něco než nic, ale párky v rohlíku, hranolky přepalované na nekvalitním tuku nebo hamburgery topící se v majonéze dítěti opravdu neprospějí,“ zdůrazňuje zakladatelka Pro Fit Institutu. A neprospějí ani vám, pokud s malou hokejistkou nebo hokejistou trávíte na zimním stadionu čas například v rámci turnaje.

Pro takové případy je třeba být připraven a mít nachystanou kvalitní svačinu, která dítě nejenom nasytí, ale rovněž mu dodá potřebné látky a živiny. Je tedy důležité plánovat klidně den až dva dopředu a dobře jednotlivá jídla rozmýšlet. Návod jak najdete nejenom v minulém díle zabývajícím se správně poskládaným sportovním jídelníčkem, ale v podstatě ve všech předchozích dílech, které jsme pro vás připravili. Pokud vám tedy něco uniklo, projděte si vše znovu a věřte, že správné stravovací návyky nejsou tak velká věda, jak se na první pohled může zdát. 

Citáty

phpzDiBkV
Marek Židlický

mistr světa 2005

„Hokej je krásný týmový sport, ve kterém je možné prožít plno skvělých momentů.“

TOPlist