#HokejDoma: Druhý díl ukáže, jak trénovat s míčem koordinaci těla

Na začátku tohoto týdne odstartoval nový seriál z dílny Pojď hrát hokej s názvem #HokejDoma: Jak trénovat s dětmi, který je primárně určen hokejistům a hokejistkám ve věku od 4 do 10 let. V prvním díle jsme vám ukázali vybrané cviky na zručnost s hokejkou. Tu ale pro cviky ve druhém dílu potřebovat nebudete. Díl číslo dvě totiž zahrnuje koordinační cvičení s míčem.

Pro cviky ve druhém díle se bude hodit volejbalový, basketbalový nebo jakýkoliv obdobně velký míč, se kterým vás čekají tři typy cviků. Na závěr videa je pak k dispozici návod, jak z jednotlivých cvičení sestavit jeden pořádný trénink.

Hod míče za zády:

Jako první si zkuste házet míč zepředu dozadu za záda. Dodržujte přitom následující postup:

  1. stojíme v základním hokejovém postoji, míč držíme obouruč před sebou
  2. míč hodíme lehce za hlavu a pokusíme se ho chytit obouruč za zády
  3. pokud míč chytíme obouruč za zády, pokusíme se ho hodit zpět přes hlavu a opět ho chytíme

Jedna série tohoto cviku by měla sestávat z dvanácti pokusů. Doporučujeme udělat po sobě tři až pět sérií přičemž mezi nimi nezapomeňte na dvouminutovou přestávku. Zkuste být tak dobří, že se vám povede hodit si míč za záda pětkrát bez chyby.

Hod a chycení míče z kleku:

Druhý cvik bude už i trochu o rychlosti. Zkuste ho provést podle těchto kroků:

  1. v kleku držíme míč obouruč před sebou
  2. vyhodíme míč nad hlavu, rychle se zvedneme a chytneme míč ve stoje
  3. pokud vše zvládáme, pokoušíme se o to samé ze sedu
  4. postupně se zkoušíme zvedat bez pomoci rukou

V jedné sérii proveďte tento cvik šestkrát až desetkrát. Celkem zkuste provést čtyři série a mezi těmi dělejte dvouminutové přestávky. Cílem je, aby se vám celá série povedla tak, aby vám míč nespadl na zem.

Hod a chycení míče po kleku:

Jako poslední si zkusíme ten nejnáročnější cvik. Tady už se asi i trochu zapotíte. Postupujte následovně:

  1. stojíme v základním hokejovém postoji, míč držíme obouruč před sebou
  2. vyhodíme míč nad hlavu, rychle si klekneme, vstaneme a chytneme míč opět ve stoje
  3. pokud vše zvládáme, provádíme vše stejně a klek nahradíme sedem
  4. postupně se pokoušíme zvedat bez pomoci rukou

Stejně jako u předchozího cviku i zde děláme série po šesti až deseti opakováních. Celkem pak zkusíme odcvičit čtyři série a mezi nimi opět děláme dvouminutovou pauzu. Snažíme se, aby nám přitom míč nespadl na zem.

Tréninková jednotka:

Pokud již bez problémů zvládnete všechny tři cviky, můžete je nakombinovat do tréninkové jednotky, která by mohla vypadat následovně:

  1. po dobu tří minut házejte míč za hlavu
  2. jednu minutu z kleku vyhazujte a chytejte míč
  3. dvě minuty zkoušejte vyhodit míč – kleknout si – chytit ho

Celkem takto absolvujte tři až pět sérií, mezi kterými uděláte dvouminutové pauzy. Pauza mezi jednotlivými cviky v jedné sérii bude jedna minuta.

A nezapomeňte se pochlubit tím, jak jste cviky s míčem zvládli! Sdílejte vaše fotky a videa na sociálních sítích s hashtagem #HokejDoma, ať je můžeme sdílet a ukázat ostatním.

Citáty

phpj1OsJZ
Michal Broš

mistr světa a čtyřnásobný český šampion

„Měl jsem období, kdy jsem do kabiny nechodil ani tak kvůli hokeji jako kvůli kamarádům.“

TOPlist