Pohybová příprava dětí: Výzvy

Nedílnou součástí jakékoliv pohybové přípravy dětí by měla být soutěživost, možnost překonat někoho či sám sebe. Taková výzva nejenom samotný trénink zpestřuje a dělá zábavnější, ale zároveň dítě motivuje být lepším a lepším a posouvat své limity, případně vystoupit z komfortní zóny. V dalším díle série Pohybová příprava dětí nám Filip Raptopulos vysvětlí, jakou formou výzvy zařadit do každodenního procesu, a ukáže několik názorných cviků, které můžete vyzkoušet i vy doma.

Banner

Hlavním cílem jednotlivých výzev by mělo být dostat děti z komfortní zóny a posunout hranice, za které jsou schopny se dostat. Výzva nemusí být pouze sportovního charakteru. Jak vysvětluje Filip Raptopulos, výzvu můžete udělat například i z otužování: „Můžeme například zařadit několikavteřinové otužování čtyřikrát týdně, která posouvá naše děti z komfortní zóny, což je to, čeho chceme ve výzvě docílit.“

Co za témata seminář nabídl:

Výzvy připravujte tak, aby nebyly příliš lehké, ale ani příliš těžké. Lehké budou děti nudit a nedonutí je vystoupit z komfortní zóny. Naopak extrémně těžké výzvy, které nemají děti šanci pokořit, můžou mít za následek to, že se děti nebudou chtít těchto výzev nadále účastnit, jelikož si z výzvy neodnesou nic kromě negativního zážitku. „Proto buďte u nastavování výzev velice citliví,“ zdůrazňuje Raptopulos.

Kromě náročnosti je důležité správně nastavit i časový rámec výzvy. Ideálním časovým horizontem může být například týden, 14 dní či měsíc.

Nenapadá vás, jaké výzvy pro své děti připravit? Nevadí! Kondiční trenér Filip jich ve videu vyjmenovává a ve spolupráci se svými dětmi i názorně předvádí hned několik. Zdaleka se nemusí jednat pouze o fyzické výzvy.

Přínosné bude i to, pokud budou mít děti výzvu s kým absolvovat a mít tak možnost někoho porazit. Zapojte se tedy i vy, rodiče, a dejte nám vědět, jak se vám dařilo. Svá videa nám můžete posílat na Facebooku i Instagramu a zároveň je můžete sdílet s hashtagem #pojdhrathokej.

další články

Citáty

phphqstv0
Jiří Šlégr

Olympijský vítěz a držitel Stanley Cupu

„Až do osmé třídy by mělo být jedno, jestli dítě hraje v obraně nebo útoku. Mělo by si vyzkoušet všechno. I útočník musí umět bránit, stejně jako obránce útočit.“