Pohybová příprava dětí: Domácí trénink

Další díl naučné série Pohybová příprava dětí je tu a zaměří se především na trénink v domácích podmínkách. Kondiční trenér Filip Raptopulos vám ukáže, jak aktivně a efektivně lze trénovat i na minimálním prostoru u vás doma.

Banner

V uplynulém roce si jistě většina malých hokejistek a hokejistů nějaký ten trénink přímo doma vyzkoušela. I nyní, kdy už všichni můžou díky příznivé epidemiologické situaci opět trénovat přímo na zimních stadionech se svými kamarády, ovšem není od věci zařadit i nějaké to individuální cvičení, které v klidu zvládnete i v domácích podmínkách.

Podívejte se na předchozí díly vzdělávací série:

Není třeba drahého vybavení, ani rozsáhlých tělocvičen, vystačíte si s věcmi, které máte normálně doma k dispozici. „Sežeňte si například násadu od koštěte, tyč, ručníky nebo i hrací karty,“ vyjmenovává jednotlivé možnosti Filip Raptopulos.

Jako příklad cvičení, které zvládnete třeba doma v obýváku, jsou tzv. Kostičky. „Je to jednoduchá hra na soustředění a koordinaci,“ vysvětluje Raptopulos. Ze tří kostiček postavíte domeček, se kterým se pak budete zkoušet postavit a opět posadit, aniž by se vám domeček rozsypal a kostičky popadaly.

Jako druhý zkuste s dětmi cvik zvaný Matrix. „Tímto cvikem zlepšíte koordinaci pohybů. Potřebovat budete obyčejnou tyč nebo pěnovou izolaci na trubky.“ Úkolem dětí je zůstat ve vymezeném prostoru a uhýbat před tyčí, kterou se bude rodič snažit dítě opatrně zasáhnout do nejrůznějších částí těla.

Návod, jak na jednotlivé cviky, najdete přímo ve videu. Pokud budete chtít vyzkoušet i jiné, koukněte na seznam všech cvičení, které pro vás Filip Raptopulos se svými dětmi připravil. Nezapomeňte pak své úspěchy sdílet na sociálních sítích a označit projekt Pojď hrát hokej.

další články

Citáty

php1buHKv
Wayne Gretzky

Nejlepší hráč historie NHL

„Dobrý hráč je tam, kde je puk. Vynikající hráč je tam, kde puk bude. Tomu se naučí ve hře.“